
Отдавна дискутирана тема, по която и до момента няма работещо решение. Електронният вот ще даде възможност на всеки избирател да гласува бързо, лесно и удобно, ще ограничи възможността за влияние върху вота и манипулиране на резултатите. Над 2 млн. българи, живеещи в чужбина ще имат реална възможност да гласуват без да са ограничени от местоположението си, от броя на избирателните секции и от организационни проблеми по места.
Към настоящия момент, държавната администрация в България е тежка бюрократична машина. Необходимо е тя да бъде реформирана така, че да работи в услуга на гражданите и предприемачите. На служителите в администрацията трябва да се осигури възможност за професионално развитие и адекватно възнаграждение. Държавният служител трябва да е компетентен, отговорен и със съзнанието, че работейки за обществото, работи и за себе си.
България е на последно място от държавите членки на ЕС в индекса на Европейската комисия за навлизането на цифровите технологии в икономиката и обществото (DESI) за 2020 г. Необходим е единен подход и комплекс от законодателни, организационни и технологични мерки за осъществяване на ефективна дигитална трансформация. Електронните публични услуги ще осигурят защитени, качествени и по-евтини услуги за гражданите и бизнеса, по всяко време, на всяко място и от всяко устройство.
Редица проблеми, умишлено омаловажавани и оставени без решение от правителствата благоприятстват порочни практики и корупционни схеми с обществени средства. България остава най-корумпираната държава в ЕС според международния индекс за възприятие на корупцията (CPI). Посредством е-управление, ще осигурим прозрачност и ще дадем възможност на гражданите да осъществят контрол. Ние насърчаваме обществената бдителност и ще я използваме, за да намалим корупцията в държавата ни.
Поддръжниците на статуквото възпрепятстват конституционното ни право на самоуправление. Ние ще трансформираме отношенията между гражданите и държавата, като предоставим повече контрол в ръцете на гражданите и бъдем по-отзивчиви към техните нужди. Ние вярваме, че прозрачността и възможността за пряко участие на гражданите в управлението на централно и на местно ниво са основата за изграждане на здраво гражданско общество.
ЩЕ НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
Въвеждане на възможност за дистанционно електронно гласуване на изборите и референдумите
Изчистване на избирателните списъци и въвеждане на система за сигурно дистанционно електронно гласуване.
2 - 3 години
Намаляване на бюрокрацията и административното бреме
Оптимизация на административните процеси. Опростяване на административни процедури. Отпадане на таксите за първичните документи. Еднократно събиране на данни и обслужване на едно гише.
2 - 4 години
Дигитализация и модернизиране на публичните услуги
Налагане на единни стандарти и изграждане на технологична инфраструктура за е-услуги. Електронна идентичност. Приоритетно въвеждане на критично важни е-услуги – електронно здравно досие, електронна рецепта, управление на социалните плащания.
2 - 4 години
Прозрачност и проследимост на управлението
Общодостъпна платформа за обществени поръчки с възможност за проследяване и контрол. Улесняване на достъпа до обществена информация. Надеждно съхраняване и проследимост на информацията.
2 години
Улеснено участие на гражданите в управлението
Дигитална платформа за сигнали и обратна връзка от гражданите с възможност за програмиране на приложения. Електронни подписки за референдуми и граждански инициативи.
2 - 4 години
Дигитализацията е ключов фактор за развитието на икономиката и благоденствието на България. Забавеното ѝ внедряване води до ниска конкурентоспособност на нацията и затруднено функциониране на обществото. Свързаността, която електронното управление предоставя, ще подобри обществения живот, в който публичните услуги подпомагат гражданите и бизнеса. В обхвата на електронното управление попадат всички обществени услуги, независимо дали се предоставят от държавния, или частния сектор – здравеопазване, образование, социални и пощенски услуги, обществен транспорт и др.
За да се улесни участието на гражданите от страната и чужбина в изборите и референдумите и да се гарантира конституционното им право на избор..
За да бъде държавната администрация наистина в услуга на гражданите, предприемачите и бизнеса.
За да се осигурят качествени, евтини и защитени услуги за гражданите и бизнеса по всяко време, на всяко място и от всяко устройство, като същевременно се ограничат и възможностите за корупция.
За да се повиши отчетността му пред гражданите и съответно ефективността и ефикасността му.
Чрез въвеждане на работещи механизми за участие във вземането на решения и за пряко решаване на въпроси от гражданите.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |