Липсва прозрачна политика, определяща критериите за оценка на финансовата рамка. Не беше изготвен отчет и анализ на реално приложените мерки за възстановяване от кризата в резултат на пандемията. Управляващите не представиха никаква заявка за промяна на фискалната политика съобразно сериозните предизвикателства пред стабилността на публичните финанси.
Липсата на ясна структура за използване на вече договорените държавни заеми и безотговорното им разхищение от страна на сегашното правителство към държавната администрация с предизборни цели, ще увеличи бюджетния дефицит на страната за 2021 година.
Политика по намаляване на данъчно – осигурителната тежест и въвеждане на необлагаем минимум. Повече пари ще остават в хората и бизнеса. Ще въведем стъпки за фискална децентрализация. Програма за поетапно въвеждане на семейно подоходно облагане и необлагаем минимум.
Липсата на реални реформи в публичната администрация и прозрачност при структуриране на публичните инвестиции води до изтичане на публични средства, което налага и предприемане на спешни действия за реформи.
Липсват конкретни действия за изпълнение на докладите за конвергенция на ЕЦБ. Необходимост от създаване на единен интегриран център за кредитна информация, подпомагащ финансирането на МСП в България. Липсва цялостна държавна политика за развитие на капиталовия пазар .
ЩЕ НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
Анализ и оценка на финансовата политика на страната в условията на пандемия. Стремеж към балансиран държавен бюджет и стартиране на стратегия за догонващо развитие, спрямо останалите страни от ЕС.
•Оценка и анализ на макросредата в страната;
•Предложение за промяна на методологията за съставяне и поддържане на балансиран държавен бюджет, Намаляване и нисък процент на бюджетните разходи спрямо БВП;
•Подобряване и обновяване на финансовите правила с цел адаптивност;
•Приоритетно финансиране на мерки свързани с кризата от REACT EU.
3 месеца
6 месеца
3 години
4 години
Постигане на функционално бюджетно равновесие, формиращо условия и осигуряващо ресурси за ускорено развитие. Стремеж към намаляване на бюджетния дефицит в рамките на един мандат от 1,5% до 1%.
Чрез механизмите на фискалната дисциплина и ясна структура на приходите и разходите - намаляване на дефицита и поетапно, циклично балансиране на бюджета; активна политика по изравняване темповете на развитие на БВП и доходите на населението; ефикасна политика при предоставяне на публични блага; финансова децентрализация на междубюджетните взаимоотношения; подобряване ефективността на контрола на бюджета.
4 години
Намаляване и реформиране на данъчно-осигурителната тежест за гражданите и бизнеса и подобряване на събираемостта.
Въвеждане на необлагаем минимум и семейно подоходно облагане при запазване 10% ставка върху доходите. Отмяна на облагането на лихви по депозитите. Повишаване на прага за регистрация по ЗДДС. Оставяне на част от събрания подоходен данък в бюджета на общините. Разработване на програма за преотстъпване на корпоративен данък при реинвестиране на печалбата и внедряване на софтуерна фискализация. Намаляване на осигурителната тежест с до 3%.
1 - 4 години
Възстановяване на фискалната дисциплина и въвеждане на строг контрол и прозрачност при управление на публичните разходи. Гарантиране на използването на достъпни анализи “Разходи-ползи”.
Създаване на контрола и отчетност при използване на публични средства; използване на публични ресурси с цел драстично увеличаване на стандарта на живот и развитие на силна средна класа; създаване на контролни механизми, с цел спиране на източването на държавни ресурси. Намаляване на публичните разходи в рамките на 38 % от БВП.
4 години
Спиране на корупционните практики с цел изграждане на ефективни и независими институции (КФН, БНБ, БФБ, КЗК и др.). Структурна промяна в КФН и създаване на работеща фондова борса. Насърчаване на износа.
Изграждане на механизми и контроли за прекратяване на корупцията и създаване на прозрачност при разходването на публични средства и изпълнението на обществени поръчки; непрекъснат мониторинг на финансовата инфраструктура в реално време; промяна на правилата за функциониране на фондовата борса; ефективност на второстепенните разпоредители към Министерство на финансите; кадрово обезпечаване и изграждане на административен капацитет.
1- 4 години
Copyright © 2021. All rights reserved.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |