
Промяна на подхода за финансиране „парите следват ученика“.
Предлагане, официално одобрение и въвеждане на механизъм за финансиране, който гарантира еднакъв старт в качеството на образованието.
Ограничаване на стигмите „елитни“ и „неелитни“ училища, базирани единствено на принципа „брой ученици“ и бюджет.
Въвеждане на максимално 2 мандата за новоназначените директори. Атестиране на назначените директори и насочване на критериите за оценка към целите на образованието на национално ниво и интересите и потребностите на конкретната образователна институция.
Усъвършенстване на начина и формата на външното оценяване.
Стимулиране на силните страни и волята на учениците при изпитите за „вход“ за следващ етап в образованието.
Насочване на изпитното съдържание към национално и социално значими дисциплини, водени от Български език и литература.
Промяна на съдържанието на учебните програми. Уеднаквяване на учебното съдържание.
Създаване на подходящи превантивни програми, съобразени с проблемите във всяко отделно училище.
Въвеждане на индивидуално базиран подход, който да посреща поведенческите особености, предлагайки последствия в случаите на отклонения в поведението, които нямат медицински или други обясними причини, изискваща терапевтична подкрепа.
Връщане на ролята на науката като двигател за икономическото и обществено развитие чрез достойно заплащане на академичния състав в БАН и ВУЗ и равномерно разпределение на проектното финансиране за наука по приоритети и институции, за да подобри връзките наука-бизнес и наука-общество.
ЩЕ НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
ЩЕ ГО НАПРАВИМ
Промяна на кадровата политика за ръководните длъжности и педагогически персонал.
Въвеждане до два мандата при конкурсите за ръководни длъжности и договор с МОН. Приемане на стандарт за развитие на училищата. Атестиране на тази база.
2 години
Промяна на финансирането на училищата.
Определяне на модел, който осигурява финансиране на училището спрямо възможностите му и икономическите интереси на страната.
4 години
Актуализация на Закона за Предучилищното и Училищно Образование (ЗПУО)
Премахване на матурата в 4-ти клас. Повтаряне на 4-ти клас при неусвоен роден език. Съдържателна реформа на НВО.
4 години
Приемане на дисциплината и поведението като основен фактор в образователния процес.
Изготвяне на стандарт за провеждане на превантивни програми спрямо спецификата на училищата и районите. Приемане на рамка за поведението и дисциплината в училище, както и за последствията.
4 години
Привличане на млади кадри в академичния състав и оптимизиране на проектното финансиране с цел пълна и адекватна заетост на научните работници.
Актуализация на заплатите в БАН Оптимизиране на заетостта на учените. Стратегическо планиране по научни приоритети.
2 години
4 години
4 години
Copyright © 2021. All rights reserved.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |