Привличане на българския турист в дългосрочен план с цел устойчиво развитие на сектора.
Активна дигитална стратегия в популяризирането на културно-историческия туризъм. Създаване на национален туристически портал с маркетингова насоченост, промотиране на отделни целеви видове туризъм - както като част от дестинацията, така и независимо и поотделно.
Създаване на условия чрез подкрепа през програми на републиканския бюджет за повишаване на качеството на туристическия продукт в България.
Туризмът без съмнение е и ще бъде водещ фактор не само за икономиките на редица страни в Европа и света, а и за България. За целта е необходима стабилна стратегия в няколко основни аспекта – организация, продукт, маркетинг и инфраструктура. Всеки лев от туризъм води до над 50% допълнителна добавена стойност в свързани индустрии. Туризмът се явява като основен генератор за положителен растеж за редица страни. Той е уникален и с това, че може да създава работни места и в найотдалечените райони, чрез което да се възпират миграционните процеси и произтичащото от тях обезлюдяването.
I. Обособяване на 5 стратегически ресора в рамките на Министерство на туризма
Морски туризъм, планински туризъм, балнео, уелнес & СПА туризъм, конгресен туризъм, културен и друг туризъм. Допълнителна експертиза, по-добра комуникация между бизнес и институции, мониторинг, контрол, оценка и обратна връзка. Индивидуален план за действие, стратегия, цели и бюджет към всеки ресор. Комисии, съставени от представители на Министерство на туризма и специализирани в съответната област браншови организации.
II. Маркетинг и брандинг
Настоящата ситуация предоставя отлична възможност за ребрандиране на България като туристическа дестинация. Разнообразието и възможностите на българския туристически продукт не предполагат поставянето му под общ знаменател. Mаркетинговото послание следва да има атрактивно и адекватно съдържание, персонализиране към различните туристи – любителите на морския туризъм, зимните спортове, спа и уелнес дестинациите, почитателите на културния туризъм или търсещите атрактивни дестинации за конферентен и конгресен туризъм. Ребрандиране на „Дестинация България“ и адаптиране на цялостна концепция за маркетинг и брандинг спрямо новите технологии и глобални тенденции. Промяна на настоящото лого и послание. Създаване и утвърждаване на вдъхновяващ брандинг, който отличава страната ни от конкурентните дестинации, допълнен с 5 основни туристически подкатегории с индивидуално лого и послание. Разработване на допълващи маркетингови стратегии за дестинации със сходен туристически продукт, съотнесени към целевите видове туризъм.
III. Рекламна и дигитална трансформация на България като дестинация
Активна дигитална стратегия с поставени реални цели за обхват, трафик и конверсии. Редуциране на масовата национална имиджова реклама и заменянето ѝ с конкретни и точни послания, отчитащи спецификите на всеки регион, вид туризъм и потенциални туристи. Промотиране на отделните целеви видове туризъм както като част от дестинацията, така и самостоятелно, поради спецификата на техните потенциални пазари, различен профил клиенти и използвани канали за комуникация. Координация между Министерство на туризма и бизнеса с цел налагането на бранда на България. Синхронизиране на рекламните стратегии на национално и регионално ниво, както и на туристически бизнес субекти по отношение на представянето на българския продукт. Редизайн на национален туристически портал с маркетингова насоченост, който да навигира посетителя според интересите му и да му представя разнообразието от преживявания и предлагани услуги в съответната дестинация.
IV. Подобряване имиджа на туристическия бранш и квалификацията на заетите в него.
Подобряване на браншовия имидж ще позволи на инвеститорите в туристическия сектор да привличат квалифицирани кадри. Служителите, от своя страна, ще бъдат мотивирани да продължат кариерното си развитие в областта. Предвид значителния брой на работещите в туристическата индустрия, подобряването на жизнения им стандарт ще окаже положителен ефект върху развитието на икономиката на страната. Иницииране и създаване на събития, свързани с подобряването на имиджа на работодателската марка, от Министерство на туризма съвместно с НПО и частния сектор и с участието на компании от туристическия сектор. Създаване на единна платформа, която да подобри комуникацията между профилираните гимназии по туризъм, колежи, университети и частния сектор, както и да предоставя реална информация за квалификацията на съществуващата работна сила и нуждите на туристическия бранш по региони и професии.
V. Българският турист
Приоритизиране на българския турист в дългосрочен план с цел устойчиво развитие на сектора. Създаване на условия за първоначално и последващо привличане на българския турист. Извеждане на конкретни послания и предимства за всяка отделна дестинация.
VI. Визов режим за туристически цели.
Облекчаване и опростяване на визовите процедури за туристически цели чрез ускорена дигитализация на процесите в МВнР.
Облекчаване и опростяване на визовите процедури за туристически цели чрез ускорена дигитализация на процесите в МВнР
Copyright © 2021. All rights reserved.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |